Money Jars

11 Sept 2013

Petrol / Diesel Naik Lagi : Cikgu Aku Memang Bijak Buat Perbandingan Harga!

Just Ms. Saranghae

hermmmm, urrrmmmmmmmm.... bukan mau mengeluh, tapi sekadar gatal tekak .... jadi tengah nak betulkan posisi tekak yang gila2 gatal since last nite ....

hokey, terus jer la ke tajuk blog : Petrol / Diesel Naik Lagi .... kalau 5 tahun dulu petrol naik after few months pilihanraya, ni pun sama juga kan, naik lagi, dan naik dan naik . . . . bila nak turun , tu mmg dalam mimpi ja la kot!

cikgu aku ckp sila comparekan harga minyak dgn singapura dan filipin, harga minya kita CUKUPPPPPPPPPPPP sgt MURAHHHHHHHHHHHH ..... tapi aku cakap kat cikgu aku, tu PERBANDINGAM tak MUNASABAH ........ cikgu aku bengang dapat murid BODOH mcm aku, so dia tanya kenapa tak munasabah ????

eh eh cikgu aku ni, kot kot dia lupa TEORI PERBANDINGAN, so suka2 ja dia mau buat perbandingan antara MALAYSIA negara pengeluar minyak, dengan FILIPIN dan SINGAPUR negara bukan pengeluar minyak ....so, aku ni kan lurus bendul, so aku bgtau la cikgu aku kalau nak buat perbandingan, kenalah dgn yang SETARA DENGANNYA .... MALAYSIA dengan BRUNEI, what say you my dear teacher? harga minyak di BRUNEI jauhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh sangat MURAH berbanding MALAYSIA ..... mcm ni , baru lah MUNASABAH nak buat perbandingan ....

dan cikgu aku lupa, yang lima tahun dulu dia janji takkan bagi aku gagal dalam mata pelajaran BM, tapi lepas lima tahun, sekali lagi dia gagalkan aku ! hai cikgu, sunggu janji haprak betul cikgu ni .... asyik menipu murid jerrrrr ..... teringat pula lima tahun yang lepas janji HARGA MINYAK TAKKAN NAIK, tapi naik juga, then hari tu dilaung2kan sekali lagi KITA TAKKAN NAIKKAN HARGA MINYAK, tapi naik juga ....

lepas ni cikgu, kalau kau nak berjanji, aku yang sekadar murid biasa nak minta cikgu berjanji siap siap buat kontrak dokumen bertandatangan dan bersaksi .... PENAT dah jadi murid cikgu sepanjang hayat, sekali sekala nak la juga merasa dapat tukar cikgu baru ...

p/s: jeles dengan amerika, yang hanya membenarkan presiden yang sama menjadi ketua negara selama dua penggal berturut2! mcm ni baru lah best, sekali sekala dapat merasa perubahan kan kan kan ...

cikgu, bila nak letak jawatan?


lepas ni, aku tak heran kalau ramai yang bankrup akibat kadar kenaikan minyak!

0 comments:

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

A (12) Air Asia (1) Aku (2) B (11) C (4) D (7) Duit (2) E (7) Erich Fromm (1) F (7) G (4) Giveaway (1) H (8) Happy hour (1) Horrible (1) Islam (3) J (12) Jang Keun Suk (2) Jenaka (1) Jimat (1) K (2) Kawin (3) Kembung Perut (1) Kepercayaan (1) Kerja Bodoh (2) Korea (1) L (8) Lee Seung Gi (1) Love (1) M (4) mr.Handsome (1) Mulut Celupar (1) O (1) P (3) Parenting (5) Pregnant (2) Proverbs (2) Q (1) R (5) Ragam Manusia (1) S (7) Suka Hati Aku La (16) T (5) Tempat Menarik (1) Tips (2) Travel (1) Tutorial (2) U (2) V (6) W (8) Wanita (1) Wordless Wednesday (1) Y (1) z (1)
 

Lazy Dizzy Me Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting