Money Jars

6 Jun 2012

Tersungkur Menghadap Mi Maggi!

Just Ms. Saranghae

lepas mandi, dengan cuaca yang agak sejuk dan angin yang still bertiup - tiup menggoyangkan semua pokok disekeliling rumah ni, mesti best kalau minum something panas...jadi aku pigi dapur, intai-intai apa yang mau diminum... last-last aku minum teh walaupun dihati terasa mcm mau minum hot MILO... next time ja la kita layan ni hot MILO kan... hot tea lagi best!

aiks! ndakkan minum teh ja, makan-makan teda ka? bah, mau mencari apa yang boleh dimakan di pagi hari....ada oat krunch, kalau minum dengan teh ni ok juga, tapi tiba-tiba ni mata terpandang bungkusan empat segi yang sangat dikenali...hahahaha, aku rasa kalau bungkusan ni letak jauh mana pun, selagi mata masih boleh nampak, mesti aku sentap kejap... makanan tak boleh blah! yes, MI MAGGI!!!! akhirnya aku berpaling tadah daripada makan oat krunch kepada Mi Maggi...

'Mi Maggi, cepat dimasak sedap dimakan' ..... ni bait-bait lagu yang budak-budak tu nyanyi dalam iklan Maggi 25 tahun yang lepas .... gila aku still boleh ingat iklan tu.... tu lah, penangan iklan terbaik punya! alah, dulu-dulu kan bukan banyak iklan pun kena siar mcm sekarang, jadi boleh lah ingat kan ... kalau mcm sekarang ni, dalam sehari beratus-ratus iklan kena main, jadi mcm mana lah boleh ingat semua... kalau dulu-dulu, iklan yang sama ja asyik ulang-ulang sampai berhari-hari, kadang-kadang berminggu-minggu...

dengan cuaca yang sejuk, berteman segelas teh yang hangat, aku tersungkur menghadap mi maggi... L.A.Z.A.T ..... jom berekpas yo ....

0 comments:

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

A (12) Air Asia (1) Aku (2) B (11) C (4) D (7) Duit (2) E (7) Erich Fromm (1) F (7) G (4) Giveaway (1) H (8) Happy hour (1) Horrible (1) Islam (3) J (12) Jang Keun Suk (2) Jenaka (1) Jimat (1) K (2) Kawin (3) Kembung Perut (1) Kepercayaan (1) Kerja Bodoh (2) Korea (1) L (8) Lee Seung Gi (1) Love (1) M (4) mr.Handsome (1) Mulut Celupar (1) O (1) P (3) Parenting (5) Pregnant (2) Proverbs (2) Q (1) R (5) Ragam Manusia (1) S (7) Suka Hati Aku La (16) T (5) Tempat Menarik (1) Tips (2) Travel (1) Tutorial (2) U (2) V (6) W (8) Wanita (1) Wordless Wednesday (1) Y (1) z (1)
 

Lazy Dizzy Me Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting