Money Jars

26 May 2012

Makcik Aku Seorang Pakar Kaji Selidik . . . Percayalah!

Just Ms. Saranghae

hari tu la kan. . .ya lah bah, bukan la hari ni. . .jadi kan, mau dijadikan cerita . . .aku tengah bercerita la bah ni. . . .

makcik aku yang sudah lama ndak datang lawat kami, tiba-tiba hari tu kan dia datang la rumah. . .aku ni, kalau ada ja saudara mara yang jarang datang rumah, tiba-tiba datang kan, mestilah aku layan bagus-bagus. . .kan kita ni ada adab melayan tetamu. . .kami cerita-cerita la, makcik tu, mom aku, aku, adik aku . . .

cerita punya cerita, nah tiba-tiba tercakap pasal kawin. . .ehem ehem. . .makcik aku tingu aku. . .aku relax ja, aku tau sudah tu maksud pandangan sebegitu. . .

soalan 1 : bila lagi kau mau kawin ni?
soalan 2: tua sudah ka ni, kawin la . . .(ni bukan soalan, tapi ayat padu maut. . .sila tahan telinga)
soalan 3: berapa sudah ni umur kau? mau tunggu sampai bila?

aku senyum-senyum ja tingu makcik aku, lepas tu aku cakap mcm ni

jawapan 1: tiada lagi lagi, nnt kalau saya mau kawin, lepas kawin saya bagitau 'YA, SAYA SUDAH KAWIN'
jawapan 2: tua atau muda, bukan syarat sah kawin (ya, aku membalas ayat padu maut dengan jawapan tahap Gaban. . .sila tahan telinga mcm mana aku juga perlu tahan telinga)
jawapan 3: secara matematik, WELCOME TO THE 3 SERIES . . .aku berusaha, tapi belum tiba giliran aku. . . . . .kalau kamu semua risau aku ndak kawin, aku lagi berganda-ganda risau aku ndak kawin. . .kawin bukan kerana kita suka-suka, tetapi kawin kerana sebahagian iman kita akan sempurna, dan itu yang aku harapkan. . .(sila jangan beri 'DALIL KERA' mcm org yahudi setiap kali kamu2 kena bagi soalan padu maut, jawablah guna akal yang bijak)



















makcik, nnt lepas saya kawin, insya allah aku datang rumah makcik sambil pegang tangan suami saya macam ni. . .ndak pun kalau makcik nampak saya lain kali di mana-mana pegang tangan mcm ni dengan lelaki yang makcik ndak kenal, jalan2 di tempat umum, ketahuilah aku sudah berkahwin aaaa. . . .

nnt, jangan makcik buat pura-pura ndak kenal aku pula kalau terserempak. . . .oh ya, aku memang hitam, dan dia memang putih, aku agak rendah, tapi dia tinggi. . .aku kureng lawa, tapi dia banyak hensem. . .tak tipu punya. . .:)) . . .doakan kami berakad-nikah. . .amin amin amin. . .

0 comments:

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

A (12) Air Asia (1) Aku (2) B (11) C (4) D (7) Duit (2) E (7) Erich Fromm (1) F (7) G (4) Giveaway (1) H (8) Happy hour (1) Horrible (1) Islam (3) J (12) Jang Keun Suk (2) Jenaka (1) Jimat (1) K (2) Kawin (3) Kembung Perut (1) Kepercayaan (1) Kerja Bodoh (2) Korea (1) L (8) Lee Seung Gi (1) Love (1) M (4) mr.Handsome (1) Mulut Celupar (1) O (1) P (3) Parenting (5) Pregnant (2) Proverbs (2) Q (1) R (5) Ragam Manusia (1) S (7) Suka Hati Aku La (16) T (5) Tempat Menarik (1) Tips (2) Travel (1) Tutorial (2) U (2) V (6) W (8) Wanita (1) Wordless Wednesday (1) Y (1) z (1)
 

Lazy Dizzy Me Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting