Money Jars

18 Jun 2013

Cerita Aku & Awan Biru

Just Ms. Saranghae

Awan tu mmg warna biru ke?......
Agaknya la,  aku pun tak sure.... Coz kalau mlm,  warna biru btukar hitam.... Ngee!

Tu sebab la kot ada pepatah 'langit tak slalunya cerah' ... Mmg pon,  coz asal dah mlm,  awan pon jd gelap kan,  so sure la sang langit pon malap.... Eh eh,  apahal pula crita pasal awan biru ni.... Apa kes ni?

Dulu dulu kan,  time kecik kecik la,  aku suka sgt tengok awan,  lagi2 kalau ada kapal terbang limpas kat zon atap rumah aku,  mesti fiki wow! kapal melanggar awan,  jaga2 nnt raksasa keluar! Serius time tu ingat kat atas awan tu ada raksasa...... Ni lah penangan tengok cerita ultraman.... Caya sgt raksasa tu wujud.....

Smpai skarang aku ni dah ada anak,  crita ultraman ni still wujud.... **budak2 kat jepun tak bosan ke tengok cerita ni, mcm dah jd cerita harus tonton setiap keturunan la pula** tp aku layan jer,  tak bosan pun... Ngee.... **dulu dulu jaman air batu bukan byk cerita pon boleh tengok,  paling paling sesame street,  ultraman,  popeye,  inspector gadget,  pink panther.... Dan ada few lg... Oh ya cerita gaban pun best juga.... **

Oh ya,  ckp psl gaban,  aku adik beradik siap cipta lagu versi masuk tandas lg.... Asal nak mandi jer,  kami tiga beradik nyanyi lagu ni sambil main air smpai lupa diri dah berbaldi baldi air kami bazirkan,  lepas tu kena jerit oleh momma pasal lambt sgt nk siap mandi....

Lagu tu mcm ni....
Gabannnnnn
Hari hari cuci jambannnnn
Pakai penyapu ibannnnn

***aku dah besar sikit,   bru aku tau iban ialah salah satu suku di swak,  dan tak da penyapu yg dipanggil penyapu iban***

Aku dah tak ingat siapa antara kami tiga beradik yg cipta lagu gaban mcn tu... Lg pelik apa kaitan gaban n cuci jamban... Tima kaci pada budak swak yg pindah masuk kat sekolah yg aku attend coz bgtau aku pasal suku kat swak n penyapu tu.... **pengetahuan am aku ketika tu mmg ditahap yg rendah,  tak mcn budak sekarang,  maklumat kat hujung jari jerrrrr,  so sorry sgt coz kitaorg nyanyi lagu buruk mcm tu**

Sekarang ni awan mmg still biru,  sama jer warna time aku kecil dulu,  n tiap kali tengok awan,  mmg byk cerita aku time kecil yg ada kaitan dgn awan...

Blue blue sky
I wanna fly high....

0 comments:

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

A (12) Air Asia (1) Aku (2) B (11) C (4) D (7) Duit (2) E (7) Erich Fromm (1) F (7) G (4) Giveaway (1) H (8) Happy hour (1) Horrible (1) Islam (3) J (12) Jang Keun Suk (2) Jenaka (1) Jimat (1) K (2) Kawin (3) Kembung Perut (1) Kepercayaan (1) Kerja Bodoh (2) Korea (1) L (8) Lee Seung Gi (1) Love (1) M (4) mr.Handsome (1) Mulut Celupar (1) O (1) P (3) Parenting (5) Pregnant (2) Proverbs (2) Q (1) R (5) Ragam Manusia (1) S (7) Suka Hati Aku La (16) T (5) Tempat Menarik (1) Tips (2) Travel (1) Tutorial (2) U (2) V (6) W (8) Wanita (1) Wordless Wednesday (1) Y (1) z (1)
 

Lazy Dizzy Me Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting