Money Jars

19 Jun 2013

Cerita Aku Dan Sunkist

Just Ms. Saranghae

Teringat time pregnant lil'Raf last year,  waktu muka2 pregnant (time tu tak tau pon aku ni dah pregnant,  ahaks) akan jd kebiasaan asal bgn pagi jer nak breakfast,  mesti buka fridge and cari sunkist...benda pertama aku nak mkn mesti sunkist... **hokey,  aku mmg suka mkn sunkist b4 this,  so bekalan sunkist mmg slalu ada kat dlm fridge **

Lepas breakfast,  mesti rasa nak berguling balik kat tilam... Ish ish,  buruk benar perangai yer,  dah jd isteri org still boleh bersenggang ikut suka hati aku... So,  after a while bila dah tahu kita ni pregnant,  benda yg aku risau is how if i've terrible morning sickness? Nnt nak minta itu ini yg pelik2, naya pula mr. Husband nak kena carikan...

So,  bermulalah journey aku menggodek segala info ttg morning sickness.... Ada yg bgtau nnt boleh muntah2, tak suka certain bau,  nak mkn mcm2, mual mual,  etc....

Nasiblah dkt area rumah ada kedai borong buah,  so mmg every week aku borong buah... serius murah,  penuh fridge rumah dgn buah,  nasib mr. Husband tak komplen fridge penuh sampai nak letak benda lain pon kena berasak2...aku borong semestinya sunkist,  grapefruit,  apple, grape,  kiwi,  strawberry dan lemon... Kdg2 kdai borong tu siap ada promo jual yogurt murah... wow! buat mata aku ni bertambah keranjang la jadinya.... **tak hengat dunia si mommy ni kan**...

Kdg2 mr. Husband perli 'takkan mkn buah import jer?' sambil jeling2 kat buah yg byk dlm fridge...
Hehe,  aku biasalah mesti bg jawapan vogue 'local fruit mahal tau,  pisang sesisir dah rm5, tp isi berapa kerat jer'....

P/s: ada yg pesan at aku,  jgn mkn sunkist selalu,  tak elok... Tp ada aku kesah! dah elok2 mkn buah baik utk dptkn fibre,  tak der la aku nak sembelit2 nnt.... Hurmmmm... Satu lg,  sunkist kan kaya dgn vit. C,  so secara tak langsung boleh cantikkan kulit,  ngee.

Cekitdout... Khasiat sunkist **godek frm google**

1) kaya vit. C
2) memperbaiki daya tahan badan
3) baik utk kesihatan hati : mengandungi folat,  pektin,  kalium dan fitokimia
4) membantu mengurangkan risiko tekanan darah tinggi

So, takde sebab kita yg preggy2 ni tak boleh mkn sunkist kan... Kalau dok dgr org ckp sunkist tak bgus for preggy women,  abaikn jer...

 ~disclaimer~ jgn mkn sunkist kalau alergi dgnnya,  boleh membahayakan kesihatan.

0 comments:

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

A (12) Air Asia (1) Aku (2) B (11) C (4) D (7) Duit (2) E (7) Erich Fromm (1) F (7) G (4) Giveaway (1) H (8) Happy hour (1) Horrible (1) Islam (3) J (12) Jang Keun Suk (2) Jenaka (1) Jimat (1) K (2) Kawin (3) Kembung Perut (1) Kepercayaan (1) Kerja Bodoh (2) Korea (1) L (8) Lee Seung Gi (1) Love (1) M (4) mr.Handsome (1) Mulut Celupar (1) O (1) P (3) Parenting (5) Pregnant (2) Proverbs (2) Q (1) R (5) Ragam Manusia (1) S (7) Suka Hati Aku La (16) T (5) Tempat Menarik (1) Tips (2) Travel (1) Tutorial (2) U (2) V (6) W (8) Wanita (1) Wordless Wednesday (1) Y (1) z (1)
 

Lazy Dizzy Me Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting