Money Jars

30 May 2012

Jojo Struys Stress || Aku Pun Stress Juga

Just Ms. Saranghae

aku STRESS....ahaks!....kenap kenapa kenapa? (sila tiru gaya si Johan Raja Lawak dalam slang cina bukan sesat)....kerana GAJI LAMBAT!....tadi aku check email, dapat update gaji mungkin clear next week  monday...ok, mungkin ada yang akan dapat gaji lagi lambat dari aku kan kan kan...tapi korang memang gaji every month mmg dah macam tu kan, tapi aku tak...

aku every month dapat gaji ON TIME...once gaji lambat, gelabah semacam pula...mesti lusa berduyun-duyun la bunyi telefon aku berdering ni kan....pasal apa? haish! tu banker banker la kol, kasi reminder mau bayar apa-apa yang patut...kalau kamu stress kamu buat apa? ....aku kalau STRESS, paling aku suka buat ialah T.I.D.U.R. best ni tidur time banyak masalah...tutup ja mata, lenyap tu semua problema...tiru cara mom aku sebut tu word 'problema', very the philipino style....

siapa ingat si JOJO STRUYS? dia ni kunun dikhabarkan, pasal stress, dia buat album...haish, bagus betul kan orang-orang berjiwa seni ni, stress ja terus dapat ilham buat lagu...ndak pun kalau stress ja, terus dapat ilham tulis novel...kot-kot si Chef Wan tu, kalau stress ja terus dapat ilham buat resipi terbaru...? mcm tu ka tu ah?...aku ni, kalau STRESS ja, terus tidur! hahaha, macam mana la mau dapat ilham buat benda2 tu semua...STRESS ja, terus otak aku bagi arahan untuk tidur...dapatlah juga ilham kan...ilham buat taik mata la, apa lagi, kikiki...

ni cover album si JOJO STRUYS, mcm best ja bergambar sambil tutup mata, tapi lagi best kalau dia ni bergambar mcm ni sambil baring di atas tilam, lagi sesuai gitu!!! ni tidur sandar di pokok, ish ish ish...mcm budak mengingau berjalan dalam tidur ja ni aku tingu...whatever la....

myheartbeat pun pigi bercuti tadi dengan close family dia, siap pigi bercuti di tempat yang kebetulan no phone line ok...

antara cara untuk hilangkan stress ialah :-
#1 - tidur (ni kejap lagi aku memang mau buat ni),
#2 - bercerita dengan somebody (selalu aku cerita dengan myheartbeat ja kalau ada something happen, samada berita baik atau buruk)
#3 - relax dan buat senaman ringan (selalu aku buat, siapa guna STRESS BALL lagi)

sekali sekala lambat gaji, bukan isu besar bagi sesetengah orang, tapi mungkin sesetengah orang yang perlukan duit, boleh jadi buat isu besar bagi dorang....bagi aku? bukan isu besar pun, bukan lewat tahap gaban pun kan...cuma lambat beberapa hari ja...tapi kesian si mom, aku beriya-iya plan mau bawa dia beli barang time cuti ni...aku sabar ja ni, mungkin ada kebaikan juga lambat gaji this month...

Che Mat Gebu stress, tapi dia stress dia buat roti raisin....ni lagi best, stress ja buat bread, boleh momom kalau sudah masak...

happy living everyone.

0 comments:

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

A (12) Air Asia (1) Aku (2) B (11) C (4) D (7) Duit (2) E (7) Erich Fromm (1) F (7) G (4) Giveaway (1) H (8) Happy hour (1) Horrible (1) Islam (3) J (12) Jang Keun Suk (2) Jenaka (1) Jimat (1) K (2) Kawin (3) Kembung Perut (1) Kepercayaan (1) Kerja Bodoh (2) Korea (1) L (8) Lee Seung Gi (1) Love (1) M (4) mr.Handsome (1) Mulut Celupar (1) O (1) P (3) Parenting (5) Pregnant (2) Proverbs (2) Q (1) R (5) Ragam Manusia (1) S (7) Suka Hati Aku La (16) T (5) Tempat Menarik (1) Tips (2) Travel (1) Tutorial (2) U (2) V (6) W (8) Wanita (1) Wordless Wednesday (1) Y (1) z (1)
 

Lazy Dizzy Me Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting