Money Jars

27 May 2012

Pantang Orang Tua-Tua || Dilarang Kira Jerawat Muka !

Just Ms. Saranghae

siapa tu suka giler kira2 jerawat di muka. .  .???? aku la tu! hehehehe. . .ya bah, asal ada ja jerawat di muka, biar satu biji kecil yang kalau di teropong jarak dekat sekalipun, hatta tu jerawat sukar kelihatan, tapi aku mcm orang sadis ndak sedar diri mau exaggerate 'Aku berjerawat! oh tidak!' . . .

nah. . .nampak ni quote aku kasi include dalam ni entry. . .baca sendiri. .  .lepas ni jgn lagi kau kau semua kira tu jerawat di muka, pompuan la selalu ni kan. . .dari kau kira2 tu jerawat di muka, bagus kau kira tu blessing setiap saat kau dapat. . .

mana ada aku dapat blessing? . . .siapa ni buat statement mcm ni? bah, mari kita kira dulu blessing yang kita dapat tiap hari. . .lepas ni jgn kau gatal2 cakap kau ndak dpt blessing aaaa. . . .jom jadi budak yang tahu BERSYUKUR . . .

#1 - hari-hari bangun tidur dalam keadaan selamat
#2 - hirup udara percuma
#3 - mak bapa kasi duit pigi sekolah kan kan kan. . .aku? kerja sendiri untuk cari duit . . .itu namanya rezeki. . .alhamdullillah. . .
#4 - minum air bersih
#5 - dapat makan nasi harga murah . . .pasal tu beras dapat subsidi govt lagi kan kan kan. . .

#6 - pembayar cukai bayar cukai,, jd dapatlah aku guna kemudahan asas secara percuma . . tima kaci pembayar cukai ok. . .aku pun bayar cukai bah. . .

nah, kamu kasi list la sendiri your own blessings. . .byk ni mau write down. . .

p/s: aku tingu cermin, ada jerawat dekat dagu aku. . .start sudah ni mau susah hati pasal jerawat timbul. . .automatik juga ni tangan start pigang pigang ni jerawat, mau start kurik kurik la ni. . .kalau si mom nampak, habis aku ! dapat 'lecture' percuma nnt . . .

0 comments:

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

A (12) Air Asia (1) Aku (2) B (11) C (4) D (7) Duit (2) E (7) Erich Fromm (1) F (7) G (4) Giveaway (1) H (8) Happy hour (1) Horrible (1) Islam (3) J (12) Jang Keun Suk (2) Jenaka (1) Jimat (1) K (2) Kawin (3) Kembung Perut (1) Kepercayaan (1) Kerja Bodoh (2) Korea (1) L (8) Lee Seung Gi (1) Love (1) M (4) mr.Handsome (1) Mulut Celupar (1) O (1) P (3) Parenting (5) Pregnant (2) Proverbs (2) Q (1) R (5) Ragam Manusia (1) S (7) Suka Hati Aku La (16) T (5) Tempat Menarik (1) Tips (2) Travel (1) Tutorial (2) U (2) V (6) W (8) Wanita (1) Wordless Wednesday (1) Y (1) z (1)
 

Lazy Dizzy Me Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting